کد مطلب:41664 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:230

بیماری امام حسن











(فرزندم) حسن بشدت بیمار شد. مادرش او را در آغوش گرفت و نزد پدر برد و وی رادر برابر دیدگان پدر بر زمین نهاد و با حال زار و پریشان به او پناه برد و گفت: ای پدر! فرزندم حسن بیمار گشته، از خدا بهواه تا سلامتی از دست رفته را به او بازگرداند!

رسول خدا(ص) نزدیكتر آمد و بر بالین فرزند نشست. و فرمود:

دخترم! همان خدایی كه وی را چون تحفه ای به تو بخشیده است بر درمان او نیز تواناست. در این بین جبرئیل فرود آمد و گفت:

ای محمد! خداوند متعال هر سوره از قرآن را كه بر تو نازل كرده حرف فا را در آن به كار برده است. و فا از آفت است غیر از سوره حمد كه فا ندارد. (بنابراین برای شفای بیمار خود) ظرف آبی برگیر، و سوره حمد را چهل مرتبه بر آن بخوان سپس قدری از آن آب را بر كودك بپاش (به خواست خدا) شفاخواهد یافت.

پیامبر خدا(ص) چنین كرد و همانجا كودك، چونان كسی كه از بند رهیده باشد، بهبودی یافت (چندانكه گویی بیمار نبوده است).

قال علی (ع): اعتل الحسن فاشتد وجعه فاحتملته فاطمه فاتت به النبی مستفیثه مستجیره و قالت له: یا رسول الله (ص)! ادع الله لابنك ان یشفیه. و وضعته بین یدیه فقام حتی جلس عند راسه ثم قال: یا فاطمه! یا بنیه! ان الله هو الذی وهبه لك و هو

[صفحه 62]

قادر علی ان یشفیه. فهبط علیه جبرئیل فقال: یا محمد! ان الله جل و عز لم نیزل علیك سوره من القران الا و فیها فا كل فا من آفه ما خلا الحمد فانه لیس فیها فا فادع قدحا من ما فاقرا فیه الحمد اربعین مره ثم صبه علیه فان الله یشفیه. ففعل ذلك فكانما انشط من عقال.[1] .

[صفحه 63]



صفحه 62، 63.





    1. بحار، ج 62، ص 104.